סובלים מכאב וזקוקים לטיפול? חכו רק רגע.

בעיות אורתופדיות שונות מחייבות התייחסות טיפולית שונה. רגע לפני שמתחילים טיפול, כדאי לשאול 3 שאלות.

מהו סוג הטיפול המתאים לי?

העובדה היא, שלכל מצב של כאב יש גורמים ומאפיינים שונים. שיקום אורתופדי טוב שואף ליצור את הדיוק הטוב ביותר בין אופי הבעיה להתייחסות הטיפולית. הנה כמה דוגמאות לבעיות עם אופי שונה: 

  • דלקת בגיד. 
  • פציעה אקוטית.  
  • כאב כרוני.
  • גב או צוואר תפוסים.  
  • כאבי גוף כלליים לא מאובחנים. 

כל אחת מהבעיות הללו תזדקק להתייחסות שונה ועל המטפל לדעת לזהות ולהתאים את הטיפול. את מרבית התופעות המתוארות אפשר להעריך אפילו בשיחה טלפונית. 

מלבד דוגמאות אלו, חשוב לקחת בחשבון את מצב הגוף הכללי ותופעות גופניות נוספות, שהכאב מביא איתו, כמו למשל – עיסוק בפעילות גופנית כן או לא, תזונה לקויה, עישון מוגבר, סטרס וכדומה… לכל אלו תהיה השפעה על התנהגות הכאב וההתייחסות הטיפולית הרצויה. 

שיחת ייעוץ עם איש מקצוע מתאים תהיה התחלה טובה וחשובה, בכדי להעריך את אופי הבעיה ולהתאים את סוג טיפול. פנו לייעוץ במידת הצורך. 

איך בוחרים מטפל?

שוק המטפלים בישראל רווי ולשמחתנו ישנם לא מעט מטפלים מקצועיים ואיכותיים. הבעיה היא אינה מציאת המטפל אלא מציאת המטפל המתאים. לכן, לפני שמחליטים כדאי לדעת: 

  • מוניטין – כל המטפלים כולם מתחילים את דרכם בלימודים שטחיים וככל שעובר הזמן מעמיקים עוד ועוד. הטובים נשארים והאחרים נושרים. הלמידה המתפתחת והנסיון הנצבר הם הדרך הטבעית, של כל מטפל. השנים עושות רק טוב. לכן, ככל שהבעיה הארותופדית מורכבת יותר, רצוי יהיה לפנות למטפל בעל מוניטין רחב. סבירות גבוהה, שכבר נתקל בבעיה דומה לשלך ומאחוריו הרבה סיפורי הצלחה. אחרת לא היה המוניטין. 
  • ספציפיאליות – הידע הרחב שיש היום בעניין הגוף ותופעותיו, מאפשר למטפלים להתפתח תוך התמקדות בסוג מסויים של בעיות. חלקם יעבדו עם ספורטאים, חלקם עם קשישים, חלקם עם פציעות אקוטיות, חלקם עם כאבים כרוניים ועוד ועוד. ככל שלמטפל יהיה תחום מסויים, שבו הוא מתמקצע, קיימת סבירות גבוהה יותר שיידע לתת מענה מתאים.   

  • חייב להתבצע אבחון – שיקום אורתופדי מחייב אבחון והבנה של המורכבות לפני שיוצאים לתהליך. כל מטפל בוחן את הדברים מתוך הנחות העבודה ושיטת הטיפול שלו. במצבי כאב טיפולים שאינם מתחילים באבחון לרוב לא יועילו לפתרון הבעיה ואף יחמירו את המצב. 

כמה זמן נמשך תהליך טיפולי?

טיפול אורתופדי לא אמור להיות ארוך. בתוך כ- 4 מפגשים אמורה להיות הטבה ניכרת במצב הכאב ואפילו היעלמות שלו. כמובן שהמציאות משתנה בהתאם לחומרת המצב, אך ארבעה מפגשים הם בהחלט מדד טוב לקביעת יעילות התהליך. כשטיפול נמשך זמן ארוך ללא הטבה משמעותית, רצוי לבחון החלפה של הטיפול או לכל הפחות להציף זאת בפני המטפל בכדי שתבחנו ביחד את ההמשך. 

לסיכום:

מעבר למשמעויות שכבר נכתבו, תהליך טיפולי זו גם הוצאה כלכלית לא מבוטלת. אלו הסובלים מכאב כרוני יעידו, שבמשך השנים הם שפכו הרבה מאוד כסף, לתיחזוק המצב. זו גם הסיבה שבגללה טיפולים זולים בטווח הארוך עולים יותר מטיפול אצל המובילים בתחום. רגע לפני שפונים לטיפול, כדאי לעשות חקר קל.

בברכה,
גד רדעי
חתימה גד רדעי

שתפו את הכתבה עם חבריכם:

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

הסרטון נשמר בהצלחה
בספריה שלי

לספרייה שלי ←