פעילות גופנית בריאה

נגמרו הימים שפעילות גופנית היא בגדר מותרות. היום כבר מובן לכל. גוף בריא חייב בפעילות גופנית כל יום. איך משתלטים על דבר כזה? 5 דקות ביום.

פעילות גופנית בריאה היא כזו ששמה את הבריאות במרכז העניינים. במלים אחרות, בכדי לעשות פעילות גופנית בריאה אדם צריך לדעת את בריאותו ולהתאים את התרגול למצב. 

כמעט כל אדם שעוסק בפעילות גופנית ולא בספורט יעיד על כך, שלבריאות יש חשיבות גדולה בעיניו. הסיבה לכך היא, שהמטרה העיקרית בפעילות, היא לשמור על מצב הגוף ולשפר אותו בהדרגה.

כדי שפעילות גופנית תקיים את המטרה שלה רצוי להקפיד על שלושה כללים בלבד. 

5 דקות ביום

הגוף שלנו הוא מכונה ובתרבות המערבית המודרנית אנחנו עסוקים רוב היום בלקדש אותו לטובת העשייה השוטפת. למצב זה יש משמעויות רבות, כשהעיקרית שבהן היא פגיעה ביציבה. פעילות גופנית בריאה מסייעת לגוף להתארגן מחדש. לא צריך יותר מדי! 2-3 תרגילים קצרים (אפילו מול הטלויזיה) יעשו את העבודה. כמובן שבכדי להשפיע על הגוף באופן ניכר רצוי יהיה להרחיב את הפעילות ולהוסיף 2-3 תרגולים ארוכים במהלך השבוע, אך גם תרגול קצר מדי יום יתרום רבות. 

עצימות הפעילות

כשהבריאות מחטיבה את העניינים, היא גם תקבע את עצימות האימון שלכם. הגוף של כל אחד מאיתנו מגיב אחרת לפעילויות שונות. כשהמצב הבריאותי טוב, אפשרויות האימון פתוחות, אך במצבים של כאבים מתמשכים חשוב לשמור על גבולות מאמץ נכונים. עצימות האימון חייבת להיות כפופה למצב הבריאותי של הגוף. 

פעילות תומכת

זהו שם כולל לכל סוגי התרגול, אשר שמים להם למטרה לארגן את הגוף ולשפר את תפקודיו. ביניהם: פילאטיס, יוגה, פלדנקרייז, מתיחות ועוד. 

עפ"י רוב פעילות תומכת היא המפתח לשיפור התחושות בגוף ושמירה על בריאותו. אולם במקרים של כאבים כרוניים, שמטרידים על אף הפעילות התומכת, רצוי לפנות לייעוץ ולדייק את סוג הפעילות הנבחר. 

היתרון הגדול בפעילות תומכת הוא, שלא חייבים להצטרף לקבוצה ו/או להתחייב למסגרת קבועה. ניתן להרחיב את הידע בתרגילים שונים ולהשקיע בכל יום כמה דקות לבד. 

לסיכום

פעילות גופנית בריאה זו משימה די פשוטה עם רווח עצום. מרביתם של האנשים אינם יודעים מה לעשות ולכן גם מפספסים את הזכות לשמור על גוף בריא. כשם שאנחנו מקדישים זמן וחשיבות לאכילה בכל יום, כך מוטב שניצור מסגרת לתרגול יומי, ואפילו קצרצר. במידה ויש כאב כרוני עקשן שמפריע להרגיש טוב, מומלץ לפנות לייעוץ, להתאים את הסוג והמבנה של התרגול והדברים ישתפרו במהרה.

בברכה,
גד רדעי
חתימה גד רדעי

שתפו את הכתבה עם חבריכם:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

הסרטון נשמר בהצלחה
בספריה שלי

לספרייה שלי ←