כאבים באמצע הגב

להיפטר מכאבי גב בשלושה שלבים:

 
1. אבחון הבעיה והקלה מהירה על הכאב האקוטי
2. איזון מערכת שלד שריר, לטיפול בגורם ולמניעת חזרה של הכאב
3. שיקום תנועתי והקניית כלים לשיפור התפקוד באיזור


חשוב לדעת: כאבים באמצע הגב הינם מהבעיות המורכבות יותר. התייחסות מקצועית תקדם החלמה טובה יותר.
לייעוץ טלפוני התקשרו
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

מהם הגורמים לכאב בגב אמצעי?  

אחד הגורמים העיקריים לכאבים באמצע הגב הוא חוסר תנועתיות בגב עליון, וזאת בגלל המבנה הקשיח באזור
ש' הגיעה לקלינקה כשהיא סובלת מכאב טורדני (רוב שעות היום) בדיוק באמצע הגב. באבחון ראשוני ניתן היה לראות שהגב העליון של כפוף ונוקשה, מה שלמעשה לא אפשר לה להזדקף אף פעם בצורה נכונה. ש' סיפרה, שמאז ומתמיד סבתא שלה העירה לה להזדקף והיא אף פעם לא הצליחה להחזיק את זה לאורך זמן. "היום בתור בוגרת אני כבר מרימה ידיים, הניסיונות להזדקף רק מכאיבים לי יותר". היא אמרה.
לאחר שיקום אורטופדי באזור התחלנו שיקום תנועתי ובשעה טובה ש' השתחררה מהכבאים ולמדה כיצד להיות זקופה.  


                                                   

                                                                                                                                                              

איך לטפל בכאב לבד? 
 
כדי לטפל באזור זה ולהפחית כאבים יש לחנך מחדש את הגוף להזדקפות ללא מאמץ. החל מריכוך השרירים הרלוונטיים ועד לתרגול מעשי של הזדקפות נכונה. נוסף לכך ישנם מגוון תרגילים שמאפשרים מתיחה לאיזור, חיזוק השרירים הרלוונטיים והגברת מודעות לתנועה נכונה.
בסטודיו להרגיש תוכלו להיחשף לאימונים מתאימים.
 

לעמוד הסרטונים לחץ כאן


הידעת?

אמצע הגב הוא למעשה התפר שבין הגב התחתון לעליון ומכונה גם "טורקו-לומבר"

מיקומו נמצא באזור חיבור הצלעות התחתונות שלנו לעמוד השדרה (ראו בתמונה המצורפת),
אזור זה משמש כצומת ומפגש של שריריי הבטן המייצבים, שריריי נשימה ושריריי הגב התנועתיים והמייצבים. אם כאבכם מופיע נמוך יותר או גבוה יותר - תוכלו לקרוא אינפורמציה רלוונטית בעמוד גב תחתון / גב עליון

אזור זה הינו קטן מכדי לשאת תפקיד עיקרי בתנועתיות עמוד השדרה. יחד עם זאת הוא מהווה גשר הכרחי למעבר תקין ונוח בין הזדקפות לכפיפה.

בגלל מיקומו הגבולי שבין החוליות המותניות לבין החוליות העליונות רבים האנשים הנוטים לאמץ חלק זה בעת הזדקפות, ובכך להגביר את הלחץ על החוליות. גורמים בעיתיים נוספים הינם ליקויים שונים בשרירים המתחברים באזור (מתח, חולשה, פציעה בשרירים, חוסר איזון).


 הכירו את השרירים שיעזרו לכם לשחרר לחץ ממרכז הגב


כופפי הירך (באיור הימני) - קבוצת שרירים זו מחבר בין חוליות הגב התחתון לבין האגן והיריכיים. במצב מקוצר יימשכו השרירים את עמוד השדרה, גדילו את הקשת  בגב התחתון וכך יבנה לחץ בחיבור שבין החוליות התחתונות לבין אמצע הגב. כדי להכיר מתיחה מתאימה חפשו בעמוד הסרטונים את תרגיל מספר 2 
שריר החזה (באיור השמאלי) - קבוצת שרירים זו משפיעה רבות על תפקוד עמוד השדרה בחלקו העליון. קיצור שרירים אלו יגביר את הכפיפה בעמוד השדרה ויפריע להזדקפות תקינה של הגב העליון. מצב זה יגרום לאדם להזדקף ממרכז הגב וכך יבנה שם עומס רב. 


 

קשר רגשי  אזור זה משויך לצ'אקרה השלישית (צ'אקרת מקלעת השמש) ומהווה גשר בין רגשות לתנועה. כאבים באמצע הגב עשויים להתגבר בתקופות בהן רגשות כגון כעס ופחד בולטים יותר וישנו קושי לשאת אותם.


 


 
 
 
 
טיפול בכאבי גב | כאבים בגב תחתון | כאבים בצוואר | גב תפוס | פריצת דיסק | דלקת בגב | טיפול יציבה | יוגה ברמת גן | פילאטיס ברמת גן | טיפול נפשי |
טיפול זוגי | פסיכותרפיה גופנית | עיסוי | פסיכותרפיה גופנית | ביוסינתזה | פעילות גופנית בריאה | המלצות | שאלות ותשובות | אודות הקליניקה |