כאבים בגב תחתון

הגב התחתון
בוא לגלות איך מטפלים באחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר?  

 
קליניקת להרגיש מזמינה אותך להשתחרר
מהכאב גם אם נראה שכבר אין מה לעשות.
התקשר עוד היום או השאר פרטים והצטרף למאות מטופלים שנפתרו מהבעיות בגב התחתון וחזרו לתפקוד יום-יומי נוח.

 
 
מהם הגורמים לכאבי גב תחתון?

ישיבה ממושכת
יוצרת דחיסה של כל עמוד השדרה והגולגולת על הבסיס ובנוסף משפיעה על התארגנות השרירים באזור וגוררת ליקויי יציבה.
עודף משקל
משפיע על היציבה, מגביר נטייה להגדלת הקשת המותנית מאופיין במקרים רבים בחולשה שרירית באזור.
הריון 
הנטייה לפתח כאבים בגב תחתון בזמן הריון נפוצה במיוחד. שינוי במבנה הגוף על פני פרק זמן קצר משפיע באופן משמעותי על היציבה ותפקודי השרירים.
פעילות מאומצת
כאבים בגב תחתון בקרב העוסקים בספורט שכיחה מאוד. אחד הגורמים לכך הינו החזר הזעזוע המגיע מהעקבים במהלך ריצה/קפיצות וכדומה. כמו כן שינויים במתח השרירים באזור וליקויי יציבה הנגרמים לאורך הזמן עקב פעילות לא מאוזנת וחוסר מנוחה.
פציעה/תאונה
חבלה זהו אחד הגורמים השכיחים לכאבים בגב התחתון. במקרים כאלו מומלץ להיוועץ עם רופא.יש לציין שמקום הפגיעה אינו חייב להיות הגב התחתון ועדיין יבנה שם עומס וכאב. 
                                              


איך מטפלים בכאבי גב תחתון לבד?

הטיפול בגב תחתון לעתים דורש התערבות מקצועית ולעתים פתיר בעזרת שינוי הרגלים, וביניהם פעילות גופנית בריאותית, ירידה במשקל, גמישות ומתיחות, חיזוק ועוד. 
בסטודיו להרגיש תוכלו לקבל ליווי והדרכה בדרך לשיפור תפקודי הגוף.



לעוד סרטונים ותרגילים לחץ כאן


הידעת?

הגב התחתון מורכב מצירוף של חמש חוליות מותניות שהן גם הגדולות ביותר ומאורגנות בצורה קשתית. ביחד עם עצם העצה ועצם הזנב מהוות חוליות הגב התחתון בסיס לחלקיו העליונים של עמוד השדרה ולגולגולת. החוליות המותניות ניכרות בעיקר בתנועה של רוטציה והקשתה, ולוקות בחוסר גדול של כפיפה באזור.

בשונה מאזור מרכז עמוד השדרה, לוקה הגב התחתון בחוסר תמיכה שלדית ונאלץ להיתמך בקבוצות השרירים הרבות המתחברות אליו. ביניהם שרירים תנועתיים, שרירי ליבה ואפילו שריריי נשימה. לכן בעיה תפקודית (חוסר גמישות, פציעה בשריר, חולשה, חוסר איזון) באחת ויותר מקבוצות השרירים הללו יובילו ללחץ מצטבר על החוליות, כאב ובמקרים מסוימים אף יגררו פציעה.
הכירו את שלושת קבוצות השרירים בעלות ההשפעה הגדולה ביותר על גב התחתון
כופפי הירך (באיור הימני)
- מכונה גם מלך שריריי התנועה. זהו השריר העמוק ביותר במערכת התנועה והיחיד המחבר בין עצם הירך לחוליות עמוד השדרה. כאשר שריר זה נמצא בנוקשות הוא יסיט את חוליות עמוד השדרה ממקומן הטבעי ובכך יגרור כאבים ויגביר את הפוטנציאל לפציעות ספורט, ביניהן פריצת דיסק.
מרובע מותני (באיור האמצעי) - מכונה גם המלכה של שריריי התנועה. זהו שריר המותן המחבר בין הצלע הראשונה לאגן ולחמש החוליות המותניות. גם במקרה זה ברגע בו השריר נמצא בנוקשות הוא עשוי להגביל משמעותית את טווחי התנועה באזור ואפילו להסיט את עמוד השדרה ממנחו התקין.
העכוז הגדול (באיור השמאלי) - זהו השריר בעל כמות הסיבים הגדולה ביותר בגוף. בגלל המבנה החזק והסבוך שלו ישנה נטייה לאגירת נוזלים דלקתיים ועוד בסמוך לשלד ובליבת השריר. 



קשר רגשי  הגב התחתון משויך לאגן ולשתי הצ'אקרות הראשונות (צ'אקרת הבסיס וצ'אקרת המין). רבים האנשים הנוטים לפתח בעיות וכאבים באזור בתקופות של קשיים כלכליים ובעיות חומריות, היעדר תמיכה, נושאים מיניים שאינם כשורה, חוסר הגשמה עצמית ועוד. 





 

 
 
 
 
טיפול בכאבי גב | כאבים בגב תחתון | כאבים בצוואר | גב תפוס | פריצת דיסק | דלקת בגב | טיפול יציבה | יוגה ברמת גן | פילאטיס ברמת גן | טיפול נפשי |
טיפול זוגי | פסיכותרפיה גופנית | עיסוי | פסיכותרפיה גופנית | ביוסינתזה | פעילות גופנית בריאה | המלצות | שאלות ותשובות | אודות הקליניקה |